1. Bepaal je doelgroep
Decanen en mentoren spelen een belangrijke rol in het studiekeuze-traject van veel leerlingen, maar in sommige gevallen kan het ook slim zijn om specifieke vakdocent(en) te bereiken. Zorg ervoor dat je goed weet wie je in het onderwijs wil bereiken. Denk daarbij na over niveau, leerjaar, het vakgebied en binnen welke regio je de onderwijsprofessional wilt bereiken.
2. Bepaal je communicatiekanaal
Als je je doelgroep bepaald hebt, is het belangrijk om daar het juiste communicatiekanaal bij in te zetten. Zo kun je bijvoorbeeld een fysieke mailing of e-mailing inzetten om decanen, mentoren en (vak)docenten op naam te bereiken. Verder zijn er verschillende vakbladen die gretig gelezen worden door decanen en/of (vak)docenten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan BiOND magazine. Met een uiting in deze titel bereik je 3.000 loopbaanbegeleiders. Voor de mbo-studenten die door willen stromen is het Loopbaan en Burgerschap magazine een mooi middel om 3.500 studieloopbaanbegeleiders en de docenten burgerschap te bereiken.
3. Kies de omgeving
Leerlingen en studenten zijn op school druk bezig met hun studieloopbaan. Dat maakt het des te belangrijker om op die plek zichtbaar te zijn met jouw vervolgstudieaanbod. Dat kan bijvoorbeeld door posters te sturen aan decanen, zodat zij deze in de school op kunnen hangen. Zo zien leerlingen zelf wanneer de open dag is.
Wil je weten hoe ik je kan helpen? Neem vrijblijvend contact op met mij, Mark Hutzezon. Ik denk graag met je mee.