Het beste resultaat voor jouw budget

Je kunt je mediabudget maar 1x inzetten. Hoe zorg je ervoor dat je dit optimaal besteedt? Hier zijn 4 quickwins waarmee jij het beste uit je budget haalt.

Het beste resultaat voor jouw budget
Nancy Swuste

Nancy Swuste

1. Maak gebruik van online middelen

Maak gebruik van online communicatiemiddelen, niet alleen omdat je op die manier je (gratis) lesmateriaal kan aanbieden, leads kan genereren of bezoekers kan werven, maar ook omdat de resultaten van online middelen goed meetbaar zijn. Om jouw doelgroep zo gericht en effectief mogelijk te kunnen bereiken is e-mailing hét online communicatiemiddel. Het is van belang dat de content aansluit bij de wensen en behoefte van de lezer. Hoe je een e-mailcampagne succesvol maakt lees je in de 4 quickwins om jouw e-mail click rate te verhogen.

2. Segmenteer je doelgroep

Het segmenteren is erg belangrijk voor het aanschrijven van je doelgroep. Het met hagelschieten op een grote doelgroep is al lang verleden tijd. Bedenk goed voor wie jouw boodschap relevant is en schrijf alleen deze doelgroep aan. Wij kunnen niet alleen segmenteren op functie en onderwijsniveau, maar ook op regio en postcode. Een e-mailing over een nieuwe lesmethode Biologie komt daardoor niet in de inbox van een docent geschiedenis, maar wel in die van de docent Biologie. Door deze segmentatie voelt het aanbod persoonlijker en voelt de doelgroep zich meer verbonden met jouw dienst of product. Hiermee vergroot je je kans op succes.

3. Doe eerst een test

Doe een A/B-test, ook wel split-test genoemd en vergelijk de prestaties van twee versies van content om te zien welke versie jouw doelgroep meer aanspreekt. Vervolgens stuur je de best scorende uit naar je totale doelgroep. Dit kan zowel met online als offline middelen.

Ben je überhaupt benieuwd wat een communicatiecampagne voor jou kan betekenen, test het eerst op een kleine doelgroep waardoor je de kosten laag kunt houden.

4. Maak deel uit van gezamenlijke uitingen

Een andere effectieve manier om met een lager budget je doelgroep te bereiken, is door deel uit te maken van een gezamenlijke uiting. Denk bijvoorbeeld aan ons platform PrimaOnderwijs. PrimaOnderwijs heeft via verschillende middelen die een hoog bereik hebben. Het PrimaOnderwijs platform bestaat uit een magazine, een nieuwsbrief en een website. Het platform biedt een mooie manier om onder de aandacht te komen van jouw doelgroep.

Voor fysieke materialen biedt het Prima Pakket een mooie oplossing. Het Prima Pakket bestaat uit een verzameling fysieke materialen, wat gestuurd wordt op naam van de directeur binnen het primair onderwijs samen met het PrimaOnderwijs magazine.

Zij gingen je voor

Deze website maakt voor een optimale werking gebruik van cookies. OK Toestaan Weigeren Lees voor meer informatie onze privacyverklaring privacy Cookie instellingen Dit veld is niet ingevuld De ingevulde tekst is te kort De ingevulde tekst is te lang