Wat hebben we gedaan?
In samenwerking met Vuurrood ontwikkelden we het concept, huisstijl en identiteit van het nieuwe schoolprogramma. Onderdeel daarvan is een door ons ontwikkeld lesprogramma bestaande uit vier online lessen en een fysiek pakket met voorlichtingsmaterialen. Dit pakket bestaat uit een folder voor ouders, verschillende posters en een factsheet voor leerkrachten. Het lesprogramma bevat verschillende lessen voor groep 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8, inclusief verwerkingsopdrachten. De lessen gaan over zonkracht en de drie manieren van zonbescherming: weren, kleren en smeren.
Middels een on- en offline campagne hebben we het lesprogramma onder de aandacht gebracht bij basisschoolleerkrachten en schoolleiders. De campagne bestond uit e-mails, fysieke mailings en uitingen in PrimaOnderwijs magazine. Ook faciliteerden we het hele bestelproces van de voorlichtingsmaterialen, vanaf de bestelling tot het uitleveren aan de scholen, inclusief de klantenservice.
Resultaat
- Ruim 1.000 basisscholen zijn aan de slag gegaan met het programma.
- We hebben 2.000 fysieke pakketten met voorlichtingsmateriaal bij de scholen geleverd.