Microsoft
EDG Media verzorgt dit jaar twee campagnes voor Microsoft, waaronder de Back2School-campagne. In deze campagne worden leraren geïnformeerd over de mogelijkheden die Office 365 voor hen en de leerlingen biedt. Veel leraren kunnen hier gratis gebruik van maken.
Office 365
Microsoft kennen we van de bekende software tools. Programma’s als Outlook, Onedrive en de Office-producten zijn niet van de computer weg te denken. Een onderdeel hiervan is het softwarepakket Office 365. De onderwijsprofessional kan in de klas aan de slag met quizzen, zelf interactief lesmateriaal maken en heeft overal toegang tot zijn documenten. Een ideaal pakket om het onderwijs zo veel mogelijk te ontlasten.
Scholen bereiken
Voor Microsoft zette EDG Media twee communicatielijnen in om scholen te bereiken. Scholen die office 365 al hebben aangeschaft maar het niet proactief gebruiken. Deze scholen probeert EDG Media met de campagne te activeren om de software ook werkelijk te gaan gebruiken. En de scholen die office 365 nog niet hebben aangeschaft. Het doel van deze campagne is de producten van Microsoft Educatie onder de aandacht te brengen, te informeren en de voordelen van het gebruik weer te geven. Voor beiden campagnes geldt dat de scholen op verschillende niveaus aangeschreven worden: directies, ICT-coördinatoren en leraren.
Voor deze campagne heeft EDG Media een crossmediale mix gebruikt van fysieke mailingen en een e-mailcampagne. Natuurlijk hebben wij ook gebruik gemaakt van onze eigen platformen PrimaOnderwijs en COS. Voor deze onderwijs campagne is een landing page ontwikkeld. Deze landing page is speciaal ingericht voor het onderwijs en wordt in alle middelen gecommuniceerd.
De Back2School campagne werd dit najaar opgevolgd door een campagne gericht op Windows 10 devices.