Sanoma & Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Voor dit mooie project heeft EDG Media online lesmateriaal mogen ontwikkelen passend bij de Donald Duck en gezorgd voor het gehele besteltraject. Van communicatie, bestellen tot uitleveren.
In opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en in samenwerking met Donald Duck Weekblad is er een speciale editie van Donald Duck met lesprogramma gemaakt, exclusief voor groep 6, 7 en 8: ‘Donald Duck duikt in de digitale wereld’.
‘Donald Duck duikt in de digitale wereld’
Met deze speciale editie van de Donald Duck en het bijbehorende online lesprogramma wil het Ministerie leerlingen op een eenvoudige en leuke manier meenemen in de zich snel ontwikkelende wereld van privacy, data en de normen, waarden, (grond)rechten en regels die daarbij horen. Zware kost? Niet in de wereld van Donald Duck en zijn vrienden.
Ontwikkelen online lesmateriaal
De digiles is op maat gemaakt en ontwikkeld voor groepen 6, 7 en 8 van het primair onderwijs op het platform Prima in de Klas. Het lesmateriaal bevat een handleiding, werkblad en een nieuwsbrief voor ouders en verzorgers. De nieuwsbrief informeert hen over het lesprogramma en geeft tips voor begeleiding. Bekijk de digiles.
Crossmediale campagne
Om deze geweldige campagne onder de aandacht te brengen van de beoogde doelgroep is er een crossmediale mix van middelen ingezet, zoals een fysieke mailing, een e-mailcampagne en het ontwikkelen van een bestelsite. Daarnaast hebben we ook gebruik gemaakt van ons platform PrimaOnderwijs.nl. Zowel in het magazine als online is een artikel te vinden waarin staatssecretaris Raymond Knops is geïnterviewd over het project ‘Donald Duck duikt in de digitale wereld’. Benieuwd? Het hele artikel lees je hier.
Bereik onderwijs
De campagne was een groot succes. De gehele oplage van 350.000 Ducks is helemaal uitgeleverd! Een online versie van de betreffende Donald Duck is hier te vinden.